Råd inför service 

Villkor under garantitiden 24 månader

Kostnader för Garantireparationer står tillverkaren för under denna tid. Det är viktigt att tillägga att garantin förutsätter att telefonen inte har blivit utsatt för fukt/vätska eller någon annan form av yttre åverkan.

Villkor efter garantitiden

Efter garantitiden debiteras kunden reparationskostnaden. Skulle kunden avböja en serviceåtgärd eller ett kostnadsförslag blir kunden debiterad en undersökningsavgift på 350 kr exkl. moms. Detta gäller även under garantitiden om det visar sig att telefonen blivit utsatt för någon form av yttre åverkan.
 
Det man bör tänka på innan man skickar sin telefon på service är bl.a. nedanstående punkter:

  • Ålder - börjar telefonen närma sig 2 år kanske det är mer lönsamt att köpa en ny med nya garantitider.
  • Fukt/vätska - misstänker man att telefonen blivit utsatt för fukt eller vätska är det bättre att köpa en ny då serviceverkstäder aldrig kan laga dessa typer av fel.
  • Kontakter/telefonbok - kopiera ALLTID över telefonboken till simkortet (eller genom att synkronisera telefonen med datorn) innan du skickar telefonen på service. Vid uppdatering av programvara på mobiltelefonen så raderas all tidigare information som fanns i telefonen.
  • Ta ALLTID backup av viktigt information och skicka aldrig med minneskortet med telefonen till servicen.

Reklamationer

Telefon som varit inne på service 3 gånger (eller fler) för samma felorsak och som inte blivit åtgärdad under garantitiden skickas till tillverkaren för reklamation. Denna hantering sköter vi på Dackebygdens tillsammans med våra servicepartner och vi återkommer snarast med tillverkarens beslut om vilka åtgärder som vidtagits i samband med ärendet.  

DOA

Om fel uppstår inom 7 dagar från leveransdatum från leverantörern kan man få produkten utbytt. Detta förutsätter att alla de villkor vid ett DOA byte som gäller ska infrias såsom t.ex. att telefonen och dess embalage ska vara i nyskick. Beslut kring om produkten byts ut fattas av tillverkaren och ärendet hanteras av oss på Engra Telecenter. 

Kvalité / Övrigt

Vår serviceverkstad som vi samarbetar med innehar certifiering i kvalitetssystemet ISO 9001 och arbetar för hög kvalitet och vi lämnar alltid 3 månaders garanti på utförd servicearbete.

Dackebygdens Elektronik AB tar inget ansvar för information/data som försvinner ur telefonen vid reparation. Ta alltid backup på information du har i telefonen och skicka aldrig med telefonens minneskort. 

Se telefonens användarmanual för ytterliggare information om garantivillkor, säkerhetsinformation, underhåll, funktioner mm. 

25 års erfarenhet

25 års erfarenhet

Vi har levererat kommunikationslösningar till företag i 25 år.

Sverigekarta

Lokal världsmästare

Vi finns på ca 50 orter i Sverige, från Ystad i söder till Luleå i norr.

100%

Alltid nöjda kunder

Vi satsar på långsiktiga relationer som skapar förtroende.

Kampanj

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår